Een goed begin - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Rene Peters - WaarBenJij.nu Een goed begin - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Rene Peters - WaarBenJij.nu

Een goed begin

Door: renepeters

Blijf op de hoogte en volg Rene

06 November 2011 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hallo mensen,
Hierbij plaats ik vanuit Rio mijn eerste reisverslag. Nou, het is geweldig.
Na een lange reis van 20 uur eindelijk gearriveerd te zijn in het hostel ben ik meteen gaan slapen om de volgende dag fit te zijn. Die dag ontmoeten ik 2 jongens (Bruno & Patrick) waarmee ik die middag naar het strand van Ipanema ben gegaan. Niet naar de Copacabana, want dat is voor toeristen en dat ben ik natuurlijk niet. Die 2 jongens spreken Portugees en een beetje Engels en 1 ervan kent de weg hier, ideaal dus.
Onderweg naar Ipanema nemen we een lekker koud biertje bij een barretje op de Copacabana. Daarna ontmoeten we vrienden van Patrick en krijgen we korting op het strand, ook omdat het een halfgay-strand is. In Rio zijn veel homo´s en bi-sexuele, dat werd vooral duidelijk op zaterdag toen veel badgasten weekend vierden en niemand zich schaamde om iemand van hetzelfde geslacht te zoenen.
Vrijdagnacht zijn we met 7 hostelgasten naar Copacabana strand geweest om een paar biertjes te drinken. Zaterdag gingen we weer naar Ipanema Praia en eigenwijs als ik ben heb ik natuurlijk mezelf weer niet ingesmeerd met zonnebrand. Deze rode kreeft voelt het nu wel, het gevoel dat ik ver weg ben in een warm land…heerlijk.
Zaterdagavond zijn we met z´n 6e opstap gegaan in de wijk Lapa. In die wijk ligt de bekende tegeltjestrap, deze trap is oa bekend doordat de muziekclip van Snoop Dogg & Pharell – Beautiful daar is opgenomen. Net zoals op het strand werd er marijuana gerookt op die trap, maar er werd ook gezongen en gedanst. Helaas werd de Caiprinha gemaakt zonder suikerwater.
Mijn Portugees is inmiddels verbeterd en hun Engels ook. Als er leuke momenten zijn geweest laat ik het jullie weten.

  • 06 November 2011 - 15:55

    Monique:

    Je vermaakt je goed, lezen wij al.
    2de heeft gewonnen met 4-2 en het 1ste verloren met 1-3.

    Veel plezier nog.


  • 06 November 2011 - 19:07

    Pielebuis:

    Nice Samba, zijn geen verkeerde verhalen zo te lezen. Geniet er van!

  • 08 November 2011 - 04:49

    Rudy En Tonneke :

    Hey Rene,
    Romario al tegengekomen? Tja, en verbranden, het kan de beste overkomen...;) Ook de Vietnamese zon was mij een keer te slim af. Volgend verhaaltje in het Portugees? In ieder geval veel plezier daar helemaal aan de andere kant van de wereld!

    Groeten,
    Rudy en Tonneke

  • 08 November 2011 - 16:43

    Berbe:

    Klinkt goed Peters,.Goed naar je zin tot nu toe duss.. Hoe is met de dames?

  • 08 November 2011 - 23:00

    Stephan:

    He P,

    Goed bezig!
    draai ze gek daar en geniet ervan.

    komt er op deze site ook nog een sectie wat niet bestemd is voor ouders en andere goedgelovigen? ben meer benieuwd naar die verhalen.
    tenzij je je hebt vergrepen op het gaystrand, dan mag je het eff voor jezelf houden.

    groete

  • 10 November 2011 - 08:10

    Papa:

    Dag Rene, hier is alles goed.
    zaterdag gaan we naar martijn zijn huis kijken.
    Gisteren heb ik nog een wedstrijdje gefloten, regionaal team tegen Udi.
    heb toen nog met je trainer gesproken, in gezelschap werd er positief over je reis gesproken.
    Verder veel plezier, namens mama en mij.

  • 12 November 2011 - 00:35

    Rene Peters:

    Leuk om te lezen dat jullie mijn verslagen lezen. Ik heb het inderdaad nog steeds naar m´n zin hier.

    Nee Mr. Farmer ik heb me nog niet vergrepen op het gay-strand..al hoewel ik er inmiddels aan gewend ben dat het hier de normaalste gewoonte is. Overige anekdotes komen zeker nog aan het licht als ik terug ben in NL.

    Mark, er lopen hier zeker mooie dames rond op het strand en in de stad...zeker iets voor jou. Check de foto´s.

  • 15 November 2011 - 10:15

    Johannes:

    Hey,

    Mooi dat het goed gaat! Stefan liet me gister nog een foto zien die je had doorgestuurd, en moet zeggen... Netjes man :) Goed geregeld. Nog een goede tijd, en inmiddels wordt het mijns inziens weer tijd voor een upgrade.

    Hier is alles prima. Studeren is aan de orde van de dag, met daar omheen golf en fitness. Vrijdag ga ik naar Frankrijk.

    Spreek je snel!

    Mzzl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Rene

Actief sinds 31 Okt. 2011
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 30338

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 05 Maart 2012

4 Maanden naar Zuid-Amerika

Landen bezocht: