Hele mooie dagen in Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Rene Peters - WaarBenJij.nu Hele mooie dagen in Rio de Janeiro - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Rene Peters - WaarBenJij.nu

Hele mooie dagen in Rio de Janeiro

Door: renepeters

Blijf op de hoogte en volg Rene

11 November 2011 | Brazilië, Rio de Janeiro

Na een paar dagen op het strand gelegen te hebben, heb ik toch maar iets actiefs gedaan. Rennen over de boulevard vanaf het begin van de Copacabana via Ipanema naar het eind van Leblon en ik deed futebol em Ipanema praia com Cariocas.

Rio is een veelzijdige stad. Er is zowel strand, drukke winkelcentra, tropische regenwouden, hoge gebouwen met veel ondernemingen en op elke hoek van de straat zijn eet- en drinkgelegenheden. Die 2 jongens en 1 meid waar ik elke dag activiteiten mee doe eten niet zoals de Nederlanders ontbijt, lunch en avondeten, nee ze eten hier de hele dag door kleine hapjes, daar heb ik wel aan moeten wennen.

De mooiste dag tot nu toe was de dag dat we naar het Christo Redendor gingen, ofwel het Christusbeeld die over de stad waakt op de hoogste berg (Corcovado). De weg omhoog was met een treintje door een oerwoud, terwijl een paar muzikanten Samba-muziek speelden. Bij het beeld heb je uitzicht over de hele stad, we hebben daar veel mooie foto´s gemaakt. Diezelfde dag zijn we naar de Sugar Mountain gegaan. Het was een rit omhoog met een kabelbaan, zoals James Bond deed in de film ´The Moonraker´. We hebben daar de zonsonderdag gezien en het was een super mooi uitzicht. Die avond zijn we in een Mexicaans restaurant gaan uiteten en erna hebben we wat gedronken…in wat bleek wederom een homo-uitgaansgelegenheid.

Ook een mooi uitstapje was de trip naar Jardim Botanico. Dat is een groot park in het midden van de stad, dat bespaard is gebleven aan de economisce groei die de stad nog steeds aan het door maken is. Het park is ingedeeld in verschillende wijken zoals ook het land is ingedeeld, zoals een Amazone, Atlantisch en Stedelijk gedeelte.
Na 1,5 week verlaat ik Rio en ga ik op 13-11 met de bus naar Foz de Iguaçu. Tot nu toe heb ik nog niet alles gezien van de stad. Mijn planning is dat ik de Carnaval (dezelfde dagen als in NL) ook hier in Rio ga mee maken, dus dan heb ik tijd om andere dingen te bezichtigen.
En ja Stephan en Mark, er komt wellicht een ongecensureerde versie...maar niet op internet.

• 12 November 2011 - 13:28

Pielebuis:

Samba de Janeiro,

Is zo te zien en te lezen goed toeven daar. Nice pics!
    Al verliefd geworden ;), of is dat elke keer ee foto-smile. :)
    Geniet er nog van daar en ik blijf je volgen. We hebben zondag overigens van Cuijk gewonnen, dus als het zo doorgaat sluit je in Maart weer gewoon aan om ons kampioen te maken :P

Groeten Pielebuis

• 12 November 2011 - 15:02

Monique:

Leuk dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Leuke foto's.

Veel plezier in je volgende plaats.

• 12 November 2011 - 15:51

Bart & Aniek:

Hee Rene,

Goed verhaal en mooie foto`s.
    Je geniet er goed van zo te zien. Fijn dat je goeie gasten en een leuke meid hebt om "activiteiten" te doen.

Veel plezier op de volgende locatie. We wachten weer op het volgende verhaal.

Groeten
    Bart en Aniek

• 12 November 2011 - 17:51

Papa:

Dag Rene,

Leuk verhaal en mooie foto's.
    Monique heeft deze week weer een diploma administratie behaald.
    Vandaag zijn we naar het huis van Martijn in Bakel geweest, ziet er heel goed uit. Best wel groot en met een goede ligging, achtertuin op het zuiden.
    Blijf maar lekker genieten daar in Brazilie, wij stoken de kachel wel extra de komende maanden.
    Veel plezier.
    papa en mama.

• 13 November 2011 - 08:39

Dennis:

Mooi verhaal en foto's man.

Ik zie dat het daar goed weer is,
    hier is het maar koud..

I will follow you ;)

De groete uit asten

• 13 November 2011 - 17:17

Ome Karel:

Hoi Rene,
    Dit zijn mooie foto's Rene.
    Wij hopen dat je veel plezier maakt en veel mooien plekjes gaat bezichtigen de komende tijd.
    We leven natuurlijk mee, we kijken elke dag naar je site
    De groetjes uit Heeze

• 28 November 2011 - 18:33

Ome Karel:

Hoi Rene,
    Mooi verslag, groot stadion maar bij ons PSV Eindhoven kunnen er meer in dan 55.00, er moet natuurlijk een 0 erbij maar ja dat komt natuurlijk van dat lekker goedkoop biertje daar.
    Ik zie op de foto's dat het daar geweldig mooi is, geniet er van we leven met je mee.
    groetjes uit Heeze.