Geweldige watervallen, maar snel verder reizen! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Rene Peters - WaarBenJij.nu Geweldige watervallen, maar snel verder reizen! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Rene Peters - WaarBenJij.nu

Geweldige watervallen, maar snel verder reizen!

Door: renepeters

Blijf op de hoogte en volg Rene

17 November 2011 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Na het vertrek uit de mooie, warme, drukke stad Rio de Janeiro heb ik een busreis van 22 uur gemaakt naar het 1472 km verderop liggende Foz do Iguaçu. Merkbaar is het wanneer je uit de stad Rio de Janeiro bent. Geen gebouwen en weinig mensen, alleen een paar verdwaalde bananenplukkers die trossen proberen te verkopen langs de snelweg. Opeens zag ik ook regen en bliksem toen ik door Sao Paolo reed, want dat heb ik in Rio niet gezien. God maakte volgens de Brazilianen de wereld in 6 dagen en de 7e dag bracht Hij door op het strand van Rio de Janeiro.

Aangekomen in het totaal uitgestorve, maar heuvelachtige Foz do Iguacu ging ik op zoek naar een hostel want die had ik niet geboekt, gelukkig had ik die snel gevonden.
In het hostel ontmoette ik Bas en Tim uit Tilburg, met hun heb ik hier de dagen doorgebracht.

De eerste avond deden we mee aan de bbq bij het hostel, toen werd al meteen duidelijk dat het hier alleen maar draait om de watervallen en dat er voor de rest niet veel te beleven is.
De dag erna was het weer niet super en daarom besloten we om niet naar de watervallen te gaan, maar met de bus naar Ciudad del Este in Paraguay. Een middelgrote stad net over de grens waar veel Brazilianen op koopjesjacht gaan, dat was ook te zien aan de volle tassen en steekwagens waarmee ze de over grens liepen…van zwembaden tot autobanden. Zoveel mensen, kraampjes en verschillende producten op een hoop, zwartemarktplaats.nl is er niks bij.

Nu het hoogtepunt dan, de watervallen die zowel in Brazilie en Argentinie liggen. Zogenaamd één van de wereldwonderen gemaakt puur door de natuur en daar ga ik mee akkoord. Van de 13 falls/salto´s in het park was het ´Duivelsgat´ ofwel ´Garganta del Diablo´ de meest gruwelijke. Moeilijk te beschrijven met woorden, maar de foto´s spreken hopelijk voor zich (van de 140 foto´s heb ik deze tot mooiste gekozen). Het was echt een mooie beleving om deze watervallen te zien, horen en voelen en ik ben blij dat ik ze heb meegemaakt.

Mijn vooraf gemaakte planning was om hier 5 dagen te blijven, maar na 3 dagen heb ik het hier wel gezien. Gelukkig heb ik niks vooraf geboekt, dus 17 november vertrek ik alweer uit deze saaie stad met geweldige watervallen. Na veel gesproken te hebben met verschillende gasten uit verschillende landen ben ik er achter gekomen dat ik naar meerdere plaatsen ga reizen en niet te lang op een plaats blijf hangen.

´Niet volgens planning reizen, maar in de korte tijd genieten van wat er te beleven valt in heel Zuid-Amerika.´

Morgen neem ik de bus naar de hoofdstad van Argentinie, de stad van de Tango en Boca Juniors. Buenos Aires here I come.

  • 17 November 2011 - 05:57

    Hans:

    Mooi man!! En inderdaad, niet te lang overal blijven hangen, maar zoveel mogelijk zien!!

  • 17 November 2011 - 10:49

    Cindy:

    Luigi! Ziet er echt super mooi uit ja!! Ben jaloers op je! Heel veel plezier verder nog! Xx

  • 17 November 2011 - 12:37

    -papa:

    dag Rene.

    Mama en ik hebben zojuist de foto van de watervallen bekeken.
    Mooi om te zien.
    Zal in werkelijkheid nog veel mooier zijn.
    Veel plezier .
    groetjes papa en mama

  • 17 November 2011 - 17:01

    Inge Loomans:

    Super mooi!!

  • 17 November 2011 - 20:42

    Monique:

    Mooie foto's, echt mooi daar.
    Geniet ervan, veel plezier in buenos aires.

  • 18 November 2011 - 19:16

    Elly:

    geweldig wat een reis en vooral die
    watervallen. we blijven je volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Foz do Iguaçu

Rene

Actief sinds 31 Okt. 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 30328

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 05 Maart 2012

4 Maanden naar Zuid-Amerika

Landen bezocht: