Buenos Aires, The City That Never Sleeps! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rene Peters - WaarBenJij.nu Buenos Aires, The City That Never Sleeps! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rene Peters - WaarBenJij.nu

Buenos Aires, The City That Never Sleeps!

Door: renepeters

Blijf op de hoogte en volg Rene

23 November 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Buenos Aires, The City That Never Sleeps!
Buenos aires bevalt me heel goed. De reis van foz do Iguazu naar Buenos Aires (BA) was prima verlopen. Een 17 uur durende reis over 1280 km in een luxe bus waarbij champagne werd geserveerd na het avondeten.
Vrijdagochtend gearriveerd in BA loop ik om 7u vanaf de Rodoviaria (groot busstation) naar het hostel en kom ik een aantal jongeren tegen die nu nog zat over straat lopen. In het hostel kom ik Tim en Bas tegen die ik in Foz do Iguazu heb leren kennen, echt toevallig maar gelukkig wederom gasten waar ik hier de tijd mee ga doorbrengen.
In de middag zijn we naar het centrum gegaan en meteen gezien dat BA echt een grote stad is. Zoveel mensen, grote gebouwen, een rijke historie en druk verkeer. Het is nu al beter dan Foz do Iguazu.
Avenida 9 de julio is met 110 meter en 22 banen breed de breedste straat van de wereld en ligt hier in BA, het is ons 1x gelukt om in een keer naar de overkant te wandelen. Naast de vele standbeelden heb je hier ook mooie bomen met blauw en witte bladeren in de kleur van de Argentijnse vlag. BA heeft niet veel bekende gebouwen, maar we lopen met de stadsmap in de hand naar de zogenaamde hoogtepunten, zoals Casa Rosada. s´Avonds zijn we gaan stappen in een club die enorm donker is en waar het bier enorm goedkoop is, daar hebben we dan maar veel van geprofiteerd. Toen we om 6u naar buiten liepen was het licht en besefde ik dat ik ook iemand was die s´nachts dronken over straat liep, 24 uur vol met leuke gebeurtenissen.
Zaterdag eenmaal bekomen van de kater zijn we gaan uiteten in een Argentijns restaurant en bestelden een groot stuk biefstuk met een rode wijn erbij, heerlijk! Na het eten hebben we toch maar besloten om kannen bier te drinken in de wijk Palermo, want daar is het uitgaanscentrum. Daarna zijn we tot half 7 doorgegaan met stappen in Club Pacha. Op een gegeven moment scheen de zon binnen, maar de zonnebrillen van vele jongens waren daar niet voor bedoeld. In beide clubs waar we zijn geweest gebruiken veel jongens drugs op het toilet, om te plassen moet je de linker rij hebben.
Zondag was de dag dat Boca Juniors thuis speelde en waar ik naar toe wilde. Doordat het een risicowedstrijd was, had de overheid besloten gaan kaarten te verkopen aan toeristen. Natuurlijk ben ik wel naar het stadion gegaan, maar kon niet in het stadion komen, dus ben ik naar een barretje gegaan 100 meter verderop. Na de kwalitatief tegenvallende wedstrijd ben ik tegen de stroming ingegaan om toch het stadion binnen te komen. Een supermooi geel-blauw gekleurd stadion waar 55.000 man in kunnen en waar de harde kern pas als laatste het stadion uit mag een uur na de wedstrijd. De supporters waren nog aan het zingen en muziek aan het maken, dat was echt een mooie ervaring.
The day after zijn we naar de wijk Boca gegaan, waar de oorsprong ligt van de stad. De huizen zijn daar rood, geel en blauw geschilderd en op de verhogingen voor diverse café’s wordt live gezongen en gitaar gespeeld, terwijl een man en vrouw de tango dansen en wij aan het genieten zijn van wederom een stuk heerlijk Argentijns vlees met ons gekochte Boca Juniors shirt. Dit was wederom een hele mooie Argentijnse ervaring en een belevenis zoals je die hoopt mee te maken. s´Avonds zijn we met 2 Nederlandse en 2 Argentijnse meiden opstap gegaan.
Dinsdag zijn we naar de dure wijk Palermo gegaan en hebben daar enkele parken en het huis van Evita gezien. Woensdag zijn we naar de wijk Recoleta geweest, daar is een groot kerkhof waar bekende mensen liggen, waaronder Evita Duarte-Peron en haar man. Vanavond gaan Bas, Tim en ik en nog een paar andere wat drinken op hun laatste avond in BA.
Tot nu toe bevalt Buenos Aires mij ontzettend goed, want er is hier op elk tijdstip wel iets te doen. Als we door de stad lopen valt het de mooie Argentijnse vrouwen op dat wij grote Nederlanders zijn. De Nederlandse vrouwen zou ik niet aanraden om hier een mooie Argentijnse man te zoeken, want die zijn hier niet zo veel. Wat na een paar dagen opvalt is dat de heerlijk sfeer in de stad een fijn gevoel geeft.

• 23 November 2011 - 21:37

Hans:

Die laatste zin komt zeker door de rechtse rij op het toilet?? ;)

Mooi om te lezen dat je het daar naar je zin hebt! Geniet er nog van!

• 24 November 2011 - 10:26

Monique:

Mooi dat het je zo goed bevalt.
    Je hebt geluk dat je nog in het stadion mocht.
    Mooie foto's heb je gemaakt.

Geniet er nog van.

• 24 November 2011 - 20:20

Lloyd:

samba,

ziet er allemaal zwaar relaxt uit! Geniet er van!! Horen wel wat je binnengehengeld hebt.

Groeten

• 24 November 2011 - 22:23

Mama En Papa:

hoi rene ik zie dat je veel plezier hebt en van het goede leven geniet. we blijven het volgen op je reis. veel plezier groetjes mama en papa

• 25 November 2011 - 22:43

Tim Van Der Velden:

Leuk verslag jongen, ik blijf je volgen. Groeten vanuit Cusco

• 27 November 2011 - 13:31

Martijn:

Hoi Rene,

Zo te zien is het goed vol te houden daar. Fotos geven ieder geval goede indruk van hoe het daar is. Skon.
    Veel plezier nog en groeten vanuit (regenachtige)) Bakel (Asten).
    Martijn

• 28 November 2011 - 18:51

Ome Karel:

Hoi Rene,
    Mooie foto's,geweldig stadion maar bij ons PSV kunnen er meer in dan 55.00 er moet natuurlijk een 0 erbij maar dit komt natuurlijk door al dat lekker goedkoop bier daar.
    Rene geniet er van en drink er nog eentje op.
    groetjes uit Heeze.

• 30 November 2011 - 21:56

Rene Peters:

@ Hans, ja een heerlijke sfeer, maar de sfeer waarvan die gasten van de rechterrij genieten heb ik niet meegemaakt..die laat ik even voorbij gaan.

@ ome Karel, heel scherp, ik heb het meteen aangepast.

• 12 Januari 2012 - 15:43

Fam.vd Broek:

hoi rene
    wat een ervaring
    je ziet erg veel van de wereld
    geniet nog van de vakantie
    het is ook weer zo voorbij
    groetjes wim -jet-inge en ivon