In Uruguay even bijkomen van 10 dagen Buenos Aires - Reisverslag uit Punta del Este, Uruguay van Rene Peters - WaarBenJij.nu In Uruguay even bijkomen van 10 dagen Buenos Aires - Reisverslag uit Punta del Este, Uruguay van Rene Peters - WaarBenJij.nu

In Uruguay even bijkomen van 10 dagen Buenos Aires

Door: renepeters

Blijf op de hoogte en volg Rene

01 December 2011 | Uruguay, Punta del Este

Woensdagavond was het dus weer raak, we gingen weer stappen! Het was de laatste avond samen met m´n reisgenootjes van de afgelopen 1,5 week Bas en Tim, ook gingen de 2 Nederlandse meiden mee. Eerst lekker gegeten op Plaza Dorrego waar we wederom lekker vlees hebben gegeten en tango hebben gezien. Daarna zijn we naar club Kika gegaan om nog even los te gaan.

Na een dagje gelopen te hebben door het ecologische gedeelte van de stad waar je de rust kan opzoeken en naar de rivier Rio de Plata met jachthaven kan gaan kwam ik erachter dat ik eigenlijk heel de stad al had gezien. Ik pakte de plattegrond erbij en zag dat ik nog 1 ding niet had gezien, het stadion van River Plate. Dit stadion is groter dan dat van Boca, want hier kunnen 76.600 man in. Eenmaal met de metro naar de andere kant van de stad gereisd en dichterbij het stadion komend zag ik steeds meer politie, want er bleek een wedstrijd te zijn. Ik was er om 15u en de wedstrijd was om 21u afgelopen, maar ik had geen zin om 6 uur te wachten dus ben ik maar m´n hostel gegaan. s´Avonds had ik afgesproken met Sanne uit Asten om opstap te gaan, ook haar vriendinnen van het hostel waar zij slaapt gingen mee. Het was wederom een leuke nacht stappen en het was wederom 7u voordat ik in bed lag.

De laatste dag van mijn verblijf in Buenos Aires ben ik naar de markt gegaan die plaatsvond in één hele lange straat, kraampjes met voornamelijk rotzooi.

Maandag ben ik BA ontvlucht om te gaan relaxen. Met de boot ging ik naar Colonia del Sacremento, een historische en toeristische stad waar niet heel veel te doen was. Wel ben ik in het stadionnetje van de plaatselijke FC Colonia geweest (niet te vergelijken met Boca Juniors en River Plate). Daar heb ik nog een balletje getrapt met de lokale bevolking, we deden de wedstrijd Uruguay-Nederland over van het WK 2010 en erna namen we penalty´s. De laatste penalty schoot ik in de kruising en had de één-tegen-één wedstrijd gewonnen, maar dat was ook niet moeilijk tegen een jongetje van 10 jaar, maar het was wel leuk om weer eens te voetballen.

Erna ben ik naar een gesloten stierenarena gegaan, nou ja gesloten, ik klom over het gebogen hekwerk en was binnen. Ik moest niet te hard lopen want ik hoorde het beton kraken. Na een lange dag lopen kwam ik om 22u in het hostel aan en besloot de volgende dag om 9u naar het strand te gaan. BA is helemaal geweldig, maar heeft geen strand, daarom ging ik naar Uruguay. Een gedeelte van het strand heet ´Playa las Delicias´ en mooi dat was het ook, wit strand met palmbomen en warm water…heerlijk.

Dinsdag ben ik naar Montevideo gegaan, een busreis van 2 uur voor 200 Uruguayaanse Pesos ofwel 8 euro. Nadat ik de plattegrond van de stad had gekregen ben ik weer naar alle toeristische punten van de stad gelopen. Na vele standbeelden en parken gezien te hebben wordt ik niet warm van wederom zogenaamde belangrijke personen en loop hard door naar de andere kant van de stad naar het Estadio Centenario, het voetbalstadion van het nationaal elftal. Het was gesloten voor bezoekers, maar natuurlijk niet voor mij. Ik liep rond het stadion en zag binnen mensen werken, ik liep door de deur die openstond en liep zo door het stadion in. Enorm groot stadion met 65.000 plaatsen.

Daarna naar het strand gelopen en via de boulevard terug. In Uruguay heb je pas veel hangjongeren en hangouderen, ze parkeren de auto of brommer langs de snelweg en gaan daar Mate drinken, dat is een potje met kruiden waarin ze warm water uit de thermoskan doen. Ook zijn er heel veel sportieve mensen, die rennen, voetballen, fietsen en wandelen.

Wederom helemaal uitgeput van de lange wandeling aangekomen in het hostel begon het hard te regenen en bliksemen. De dag erna was het nog steeds slecht weer toen ik in de strandplaats Punta del Este aankwam. Geen strand waar ik eigenlijk voor kwam maar stuifzand en onbegaanbare wegen door het vele water van de hoge golven. Een erg saaie stad wanneer het slecht weer is, want dan loop ik in een te stille stad en dan denk ik aan Buenos Aires want daar brand nog licht.

Gelukkig scheen de zon vandaag (donderdag) wel en tussen de duinen was niks te merken van de harde wind en ben ik flink bruin geworden. Nou, ik ben weer bijgekomen. Vrijdag ga ik weer terug naar BA en dan gaan we weer voor een geweldig weekend.

Een wijs man zei ooit: ´Vliegende kraaien vangen altijd iets´.

  • 01 December 2011 - 22:52

    Papa En Mama:

    leuk verslag met mooie foto's
    had dit ook wel willen meemaken.
    geniet er maar lekker van.
    Hier loopt alles als vanouds, alleen vaker afwassen.

    groetjes papa

  • 02 December 2011 - 13:04

    Pielebuis:

    Ziet er vet uit en klinkt goed Samba. Nice dat je weer eens je skills hebt kunnen tonen op de plaatselijke voetbalveldjes. Wij doen dat hier wel in het herfstachtig weer. Al hoewel die zee daar ook lelijk te keer kan gaan.
    Blijf genieten!

  • 05 December 2011 - 16:22

    Papa En Mama:

    dag rene,

    wij hebben je sinterklaas rijm gelezen.
    geweldig gedaan, complimenten.

    groeten papa en mama

  • 07 December 2011 - 18:14

    T.elly:

    wat een enige foto van die vingers en
    die storm geweldig. je bent echt bruin geworden. nog veel plezier groetjes uit veldhoven

  • 07 December 2011 - 19:18

    Ome Karel:

    Hoi Rene,
    Weer een mooi verslag met prachtige fóto's.
    blijf genieten, mooi weer daar, is beter dan in Holland,lekker eten en mooie .... neem een lekker pilsje op zijn tijd.
    groetjes uit Heeze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 31 Okt. 2011
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 30331

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 05 Maart 2012

4 Maanden naar Zuid-Amerika

Landen bezocht: