Boca Champion y Vuelta d'Argentina! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Rene Peters - WaarBenJij.nu Boca Champion y Vuelta d'Argentina! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Rene Peters - WaarBenJij.nu

Boca Champion y Vuelta d'Argentina!

Door: Rene Peters

Blijf op de hoogte en volg Rene

12 December 2011 | Argentinië, Mendoza

Afgelopen week is weer een week geweest met mooie momenten.
Na terugkomst met de boot vanuit Uruguay voel ik me meteen op m'n gemak in Buenos Aires. Ik had er al 10 dagen doorgebracht maar de drukte, de mensen en de sfeer spreekt me enorm aan. Van 2 t/m 6 december ben ik in het hostel in de wijk Palermo verbleven, waar Sanne uit Asten en haar vriendinnen ook slapen die ik eerder heb ontmoet.
Vrijdag zijn Danielle, Marjolein, Sanne en ik gaan stappen. Om 6u smorgens werd FC Asten, Sanne en ik, als laatste de club uitgeveegd.
Zaterdag kwam ik erachter dat ik enorm zou gaan vervellen. In Rio is me dit ook al overkomen. Die dag heb ik toch maar zonnebrand gekocht, want de zon schijnt hier veel harder dan in Europa.
Zondag was de dag dat Boca Juniors kampioen zou kunnen worden. Lopend door de straat waar elke zondag de markt plaatsvind, gingen we erna opzoek naar een restaurant waar we konden eten en voetbal kijken. We hadden een mooi restaurantje gevonden en gingen met 7 man en een paar locals de wedstrijd kijken. Gelukkig wonnen we en was er groot geest. Een Argentijnse ervaring; vlees eten en rode wijn drinken in een Argentijns restaurant, terwijl we naar Boca keken met mensen uit BA, kan het nog beter?!
Na de 3-0 overwinning (2x Cvitanic ex-ajax) liepen we met bier over straat naar de Obelisk. Het was een gekkehuis. Urenlang hebben we gefeest, gezongen en genoten...wat een drukte.
De dag erna, 5 december, hebben we sinterklaas gevierd. Met 7 man eten en gedichten was het toch een beetje een Nederlandse avond.
De dag erna begon ik met het doorkruisen van Argentinië van oost naar west. Van Buenos Aires via Rosario, Cordoba naar Mendoza.
De afstanden tussen de steden is niet erg ver maar omdat de bus verschillende kleine plaatsen aan doet rijd de bus om en duurt de reis langer.
In vergelijking met BA vallen de andere steden in het niets, toch ga ik proberen te genieten van de enkele leuke dingen.
Het stadion in Rosario van Newell's Old boys met 40.000 plaatsen is een mooi stadion. In het park lees ik dat Ernesto 'Che' Guevara hier geboren is. Er staat een groot standbeeld van de vrijheidsstrijder. Ook is Messi hier geboren maar van deze levende legende valt hier niks te zien. s'Avonds hebben we met 10 man op het dakterras een biertje gedronken en erna uren lang hopeloos door de stad gelopen naar een leuke tent om wat te drinken maar die vonden we niet.
Donderdag op weg naar Cordoba samen met een jongen uit New York die ook in het hostel in Rosario was. Na 6u reizen komen we in de 2e grootste stad van Argentinië aan. Cordoba; de grootste studentenstad van het land met veel barretjes, restaurants, winkelcentra, kerken, parken, 5 universiteiten, mooie meiden en opdringerige jongens.
In het hostel zijn ongeveer 60 kinderen die een voetbaltoernooi in de stad hebben, wat een gekkehuis overdag en s'nachts hoor je de muziek van de club langs het hostel. Er valt hier gelukkig van alles te beleven. De stad Cordoba is naast de kerk met muren van bladgoud niet echt bijzonder, want alleen tussen 19u en 5u in de morgen zie je mensen op straat. De dag erna ga ik naar het Estadio Mario Kempes. Een tocht langs de ghetto's van de stad en de rivier met vuilnis erin. Omdat er die avond een concert is kan ik het stadion binnen. Een te groot en een te mooi stadion voor iemand die ons de wereldtitel in 1978 door de neus heeft geboord.
Op de terugweg van de lange tocht besluit ik net als veel locals in de rivier te gaan liggen want het was heet die dag. Savonds El Classico gekeken en wezen stappen. Na 3u slapen opgestaan om de bus naar Mendoza te nemen.
Mendoza de stad van de wijn en het begin van het Andes gebergte. De komende dagen ga ik opzoek naar de natuur en sportieve activiteiten. Ik ben benieuwd.

  • 12 December 2011 - 23:36

    Rene:

    De foto's probeer ik er zo snel mogelijk op te zetten, maar internet is erg sloom hier.
    Natuurlijk probeer ik iedereen op de hoogte te houden met foto's maar ik doe liever een activiteit in de stad dan een paar achter foto's uploaden.

    Een lied dat ze momenteel in elke club draaien is: Ai Se Eu Te Pego - Michel Telo

  • 12 December 2011 - 23:51

    Rene Peters:

    * een paar uur achter de computer om foto's up te loaden

  • 13 December 2011 - 09:25

    Pielebuis:

    Hoop dat je niet in die vervuilde rivier bent gaan liggen Samba? :P
    Ga inderdaad maar eens wat sportieve activiteiten doen, zodat je ook fit bent als je over een tijdje weer hier de velden op moet ;)

    Groeten

  • 16 December 2011 - 17:39

    Papa En Mama:

    leuk verhaal, hier is het vandaag echt een regendag en met veel wind, niet veel aan. voor morgen geen wedstrijd, is al afgelast.
    De kerstboom hebben we vandaag gezet, ziet er weer mooi en gezellig uit. Nog een weekje en dan hebben wij kerstvakantie, maar niet zo warm als bij jou.
    Rene veel plezier en tot wederhoren.

    groetjes papa.

  • 20 December 2011 - 02:14

    Rene Peters:

    Enkele fotos heb ik nu geplaatst maar ik heb nog veel meer leuke fotos..maar momenteel is mijn fotocapaciteit van waarbenjij vol.

    at Michiel, het water was in de stad gelukkig wel zuiver.

    at Sander, het boca feest was echt gaaf, er komen yeker nog meer fotos.

  • 21 December 2011 - 18:48

    Monique:

    Hey Rene,

    Leuke foto's en verslag.
    Alvast fijne dagen met kerst of doen ze daar niks aan?

    Groetjes Monique

  • 23 December 2011 - 11:16

    Wim En Wies:

    hoi rene wij willen je heel fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar wensen.gr tot volgend jaar!!!!

  • 23 December 2011 - 19:47

    Hugo En Jose:

    Hoi Rene,

    Vanuit Heeze fijne kerstdagen en alvast een heel gelukkig nieuwjaar. We kijken uit naar het volgende reisverslag.
    We zijn benieuwd hoe ze daar de feestdagen doorbrengen,
    gr Hugo en Jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rene

Actief sinds 31 Okt. 2011
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 30334

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 05 Maart 2012

4 Maanden naar Zuid-Amerika

Landen bezocht: